جرثقیل امداد خودرو

جرثقیل امداد خودرو

جرثقیل امداد خودرو چیست؟

جرثقیل امداد خودرو، جرثقیل‌هایی هستند که دارای یک صفحه کفی در پشت آن بوده که جهت حمل خودرو و دیگر وسایل نقلیه و اجسام استفاده می‌شود. همچنین این جرثقیل‌ها دارای یک دکل بوده که بازویی متحرک برای جابجایی بار دارد. جرثقیل‌های تیم امداد خودروی پارس امداد، در تمامی شهرها، روستاها و محورهای جاده‌ای ایران آماده خدمت‌رسانی می‌باشد.

مزیت جرثقیل خودرو بر

مزیت جرثقیل‌های خودرو بر صرفه‌جویی در هزینه و زمان است زیرا که همزمان کارایی دو وسلیه را دارد.
این وسیله امدادی، امکان حمل خودرو و جابجایی آن را دارد و شما با اجاره یک جرثقیل کفی می‌توانید خودرو آسیب‌دیده را از جایی بلند کرده و آن را از محلی به محل دیگر حمل کنید. درنتیجه، احتیاجی به اجاره دو وسیله (جرثقیل عادی و کامیون خودروبر) به صورت جداگانه نیست و این وسیله همزمان عملکرد دو ماشین را دارد.
درصورتی که امداد در محل کافی نباشد، جرثقیل‌های امدادخودروی پارس امداد به صرفه‌ترین و سریع‌ترین راهکار برای جابجایی و رساندن وسیله نقلیه شما به نزدیک‌ترین تعمیرگاه مجاز می‌باشد.

 قطعات جرثقیل

به طور خلاصه یک جرثقیل امدادخودرو از قطعاتی شامل بوم، وینچ، جک، سیم بکسل و قلاب تشکیل شده است.

بوم

به قسمتی از جرثقیل  که توانایی و عملکرد اصلی خود را در هنگام برداشتن بار نشان می‌دهد، بوم می‌گویند. بوم‌ها در جرثقیل‌های کفی به متراژ ۷ متر، ۱۰ متر و ۱۳ متر می‌باشند. قبل از انجام عملیات بهتر است دقت داشته باشید که چه اندازه بوم نیاز دارید تا در حین کار با مشکلی رو به رو نشوید.

وینچ

وینچ‎ها قطعاتی هستند که در جرثقیل‌های امدادخودرو برای انجام عمل کشش نصب می‌شوند. جرثقیل‌های کفی به دو دسته وینچ دار و بدون وینچ تقسیم می‌شوند. باید در انتخاب به نوع، مقدار و وزن هر کدام دقت شود.

جک

جک به کار رفته در جرثقیل از نوع هیدرولیکی است. نقش جک‌ها در جرثقیل‌ها در واقع حفظ امنیت جرثقیل‌ها و خود ماشین در زمان حمل و جابجایی بار می باشد.

سیم بکسل و قلاب‌

قلاب و سیم بکسل‌ها جز اصلی‌ترین بخش‌های جرثقیل‌های امدادی هستند و به همین دلیل باید به آن‌ها اهمیت بیشتری داده شود. به این دلیل که اگر ایرادی در این دو قسمت ایجاد شود؛ امنیت جرثقیل به خطر خواهد افتاد.

انواع جرثقیل

جرثقیل ها بر روی ماشین‌های سنگین یا کامیون‌ها نصب می‌گردند و دارای تناژ بار مشخص هستند. در هنگام استفاده از جرثقیل‌های کفی باید به مقدار وزنی که قرار است جابجا کنید، توجه شود. با استفاده از توضیحات زیر در مورد انواع جرثقیل‌، می‌توانید گزینه مناسب را انتخاب نمائید.

جرثقیل کفی سه تن

این جرثقیل توانایی حمل و جابجایی حدود ۳ هزار کیلوگرم بار را دارد. اگر باری سنگین‌تر از این ظرفیت باشد، برای دستگاه مشکل پیش می‌آید.

جرثقیل کفی ۵ تن

از این نوع جرثقیل برای حما و نقل اجسام و وسایل نقلیه تا وزن ۵۰۰۰ کیلوگرم استفاده می‌گردد. آن‌ها اجسام را بر روی کفی خود گذاشته و به مقصد مشخص شده حمل می‌کنند.

جرثقیل کفی ۷ تن

جرثقیل ۷ تن یکی از استانداردترین و مناسب‌ترین انواع جرثقیل‌ها می‌باشد که تا ۷ هزار کیلوگرم بار را به راحتی جابه‌جا می‌کند.

جرثقیل‌های کفی ۱۰ و ۱۵ تن

از دیگر انواع جرثقیل‌های امداد خودرو می‌توان به جرثقیل‌های ۱۰ و ۱۵ تن اشاره کرد. آن‌ها با توجه به ظرفیتی که دارند، بارهایی به وزن ۱۰ هزار کیلوگرم و ۱۵ هزار کیلوگرم را جابجا می‌نمایند. به دلیل برخورداری از تناژ بالا، مزیت این نوع جرثقیل امداد خودرو در سرعت انجام عملیات است.

در راستای حمل وسایل نقلیه آسیب‌دیده، تیم امداد خودروی پارس امداد، خدمات امدادی دیگری مانند اتواع یدک‌کش و کامیون‌های خودروبر ارائه می‌نماید.